روزی مامون به امام رضا(ع)گفت:«بزرگ ترین فضیلت امیرالمومنین(ع)که قرآن به آن دلالت می کند چیست؟

حضرت(ع)فرمود:آیه ی مباهله(آیه ی 61 سوره ی آل عمران)است...خداوند فرمود:فَمَن حاجَّکَ فیهِ مِن بَعدِ ما جاءَکَ مِنَ العِلمِ فَقُل تَعالَوا نَدعُ اَبناءَنا وَ اَبناءکُم وَ نِساءَنا وَ نِساءَکُم وَ اَنفُسَنا وَ اَنفُسَکُم ثُمَّ نَبتَهِل فَنَجعَل لَّعنَتَ اللهِ علَی الکاذبین.(در این باره پس از دانشی که به دست آورده ای به هرکه با تو محاجه کند،بگو:بیایید پسرانمان و پسرانتان و زنانمان و زنانتان و خویشان نزدیکمان و خویشان نزدیکتان را فرابخوانیم و سپس مباهله کنیم و لعنت خدا را بر دروغگویان قرار دهیم.)رسول خدا(ص) برای مباهله امام حسن(ع) و امام حسین(ع) را دعوت کرد.هردو آنها فرزندش بودند.فاطمه(س) را هم دعوت کرد که از زنان اشاره شده در آیه بود. اما امیرالمومنین(ع) را که فراخواند به حکم آیه ی شریفه او جان رسول خدا(ص) به شمار می رود.

 

 

+امروز روز خاتم بخشی آقا امیرالمومنین(ع) هم هست.

«انما ولیکم الله و رسوله و الذین آمنوا الذین یقیمون الصلاة و یؤتون الزکاة و هم راکعون» ولیّ شما تنها خدا و پیامبر اوست و کسانی که ایمان آورده اند ؛ همان کسانی که نماز را بر پا می دارند و در حال رکوع، زکات می دهند.

+روزی که آیه ی تطهیر هم نازل شد.

إِنَّمَا یرِیدُ اللَّـهُ لِیذْهِبَ عَنکمُ الرِّجْسَ أَهْلَ الْبَیتِ وَیطَهِّرَکمْ تَطْهِیرًا ..خدا فقط می خواهد آلودگی را از شما خاندان [پیامبر ]بزداید و شما را پاک و پاکیزه گرداند.)سوره ی احزاب آیه ی 33

 

 

enlightenedعیداتون مبارک